Google Trends הנקרא בעברית גם "גוגל טרנדים" או "גוגל טרנדס" הינו כלי של חברת גוגל שמאפשר לדעת מה באמת פופולרי מעניין את קהל הגולשים בכל רגע נתון בחלוקה של תחומים, מיקומים, תאריכים ותחומי עניין. המדובר באחד הכלים הנוחים והחינמיים שיסייעו לכם בקידום אורגני ובהבנת קהל היעד.

גוגל טרנדס- המדריך המלא

בשנת 2020 הובילו את החיפושים במדינת ישראל השאלות: איך נדבקים בקורונה? ואיך מכינים מופלטה? חיפושים אחר אתי אלון (ככל הנראה בעקבות עליית הסדרה "מעילה" בכיכובם של יהודה לוי ודאנה איבגי) סלבס שהלכו לעולמם כמו יהודה ברקן ומירית הררי ז"ל והסדרות "טהרן" "פאודה" ו"הישרדות". החיפוש הכי מבוקש היה כמובן "קורונה".

במה יכול לסייע גוגל טרנד?

כל הנתונים דלעיל (המעודכנים באתר בכל מספר דקות) ניתנים בחינם ע"י הכלי החינמי של חברת גוגל המאפשר לזהות כל אירוע בעולם באמצעות העלייה בפופולריות החיפוש של ביטויי המפתח הרלוונטיים אליו. הדבר מהווה כלי אדיר עבור מקדמי אתרים המבקשים להבין את "החשיבה" מאחורי קהל היעד "לנבא את התנהלות הגולשים" ולקבל נתונים על ביטויי מפתח המאונדקסים ומבוקשים במנועי החיפוש. מכיוון שהכלי גם מספק עדכונים לגבי "קפיצות" בתוצאות החיפוש ניתן לאתר בקלות עליות בפופולריות המוצגות בגרפים של גודל טרנדס בעקבות אירועים פופולריים כגון בחירות, אסונות ואירועים במהלך חודשי השנה. השירות למעשה מאפשר להציג באופן גרפי את מגמת החיפוש במנוע החיפוש 'גוגל'תוך ציון תאריכים, זמנים ותקופות שונות ולבצע השוואה לנפח החיפוש. קיימת גם אופציה לבחון את בחתך של אזורים וערים בארץ ובעולם.

איך לקרוא את הגרף של גוגל טרנדס?

הציר האופקי בגרף מייצג את ציר הזמן ואילו הציר האנכי מייצג את התדירות בה התבצע חיפוש של ביטוי המפתח זאת ביחס למספר החיפושים הכללי שבוצע באותו פרק זמן. נתונים נוספים מתוך גוגל חדשות, יו טיוב, גוגל תמונות ועוד מוצגים בגרף תוצאות נפרד.

איך ניתן להסתייע בגוגל טרנד לקידום אורגני?

הכלי מאפשר תשובות לשאלות של כל מקדם אתרים המעוניין לבצע (SEO) לאתרים ולקוחות.בראש ובראשונה הכלי יכול לסייע במחקר מתחרים על מנת להבין את נפח החיפושים של המתחרים ושל ביטויי המפתח המאונדקסים עבורם. מטבע הדבררים הוא מהווה כלי מעולה וחינמי לאיתור ומחקר מילות מפתח. זאת ועוד מכיוון שגוגל רכשה את יו טיוב בשנת 2006 הכלי מאפשר גם לנתח נתונים ומגמות מתוך אתר הסרטונים הפופולרי.

כלים נוספים באתר של גוגל טרנדס.

1.ניתוח נתונים. 2.החדשות החמות והחיפושים הבולטים עכשיו!  השירות מציג את 100 ביטויי המפתח הפופולריים ביותר בשעה האחרונה. 3.השנה האחרונה בחיפוש בגוגל. כלי מעולה לחיפוש ולמידה של התנהלות הגולשים. 4.גוגל מבט על תוצאות החיפוש – "Google Insights for Search". המדובר בכלי משלים ומשמעותי למקדמי אתרים. לכניסה לגוגל טרנדס לחצו כאן
גוגל טרנד
גוגל טרנד מה מעניין את הישראלים
גוגל טרנדס
החיפושים הכי פופולאריים בגוגל